martes, 9 de agosto de 2016

LA PETITA AZIZA

La leishmaniosi, es una malaltia que nosaltres l'associem normalment amb els animals i en concret amb els gossos, però en alguns països encara és una malaltia endèmica en els humans i Síria és un d'aquest països.
Al camp de refugiats de Filippiada la bonica Aziza de 12 anys i originària de Síria pateix aquesta malaltia. Després de diferents visites a l'hospital d'Arta i del metge i del pediatre del camp ens van confirmar que patia la leishmaniosi. Els tractaments cutanis que li van proporcionar els metges, fins al dia d'avui van ser poc o gens efectius. El Miquel, un dels cooperants que varem coincidir a aquest camp grec, ens va informar de la situació de l'Aziza i que li calia un medicament concret per poder ser atesa. Els metges del camp van declinar-nos la recerca del medicament. Vàrem fer tots els possible i impossibles per aconseguir-lo (com vaig explicar el dia 1 d'agost) i finalment el medicament ha arribat al camp. Un xute d'alegria ens va recórrer el cos quan els voluntaris del camp el van rebre i quan ens ho varen confirmar.
Avui tocava visita a la pediatra del camp i ens han confirmat que el pròxim dia 17 d'agost (tot és molt feixuc quan es tracta dels refugiats) la Aziza acompanyada per dues voluntàries i el seu pare aniran a l'hospital universitari d'Ioannina (a una hora en cotxe de Filippiada) per començar a administrar-li la primera dosis d'aquest medicament que esperem que la curi.
Estem molt contents perquè com deia el grup punk La Polla Records estamos con la gente, con toda la gente, la buena gente.
Moltes gràcies, de tot cor, a tots els que han fet possible que la bonica Aziza tingui el seu medicament. Gràcies al laboratori Sanofi per fer-nos arribar el preuat medicament, a la Farmacia Guitart, per tota la gestió, a MRW Andorra per buscar la manera de fer-lo arribar a Filippiada, al Miquel Bada, per la ajuda anònima més important de totes, a la Gloria Balada Alcoberro en representació dels voluntaris que faran tot el possible per portar a l'Aziza a Ioannina i seguir el cas in situ. I gràcies a molta bona gent que ens ajuda a fer més gran aquesta gran muntanya que va creixent amb petits grans de sorra. Petons a tots

#elpoblesalvarelpoble

LA PEQUEÑA AZIZA
La leishmaniasis, es una enfermedad que nosotros la asociamos normalmente con los animales y en concreto con los perros, pero en algunos países todavía es una enfermedad endémica en los humanos y Siria es uno de estos países.En el campo de refugiados de Filippiada la bonita Aziza de 12 años y originaria de Siria sufre esta enfermedad. Después de diferentes visitas al hospital de Arta y del médico y del pediatra del campo nos confirmaron que padecía la leishmaniasis. Los tratamientos cutáneos que le proporcionaron los médicos, hasta el día de hoy fueron poco o nada efectivos. El Miguel, uno de los cooperantes que coincidimos en este campo griego, nos informó de la situación del Aziza y que necesitaba un medicamento concreto para poder ser atendida. Los médicos del campo declinaron hacernos la búsqueda del medicamento. Hicimos todos los posible e imposibles para conseguirlo (como expliqué el día 1 de agosto) y finalmente el medicamento ha llegado al campo. Un chute de alegría nos recorrió el cuerpo cuando los voluntarios del campo lo recibieron y cuando nos lo confirmaron.Hoy tocaba visita a la pediatra del campo y nos han confirmado que el próximo día 17 de agosto (todo es muy pesado cuando se trata de los refugiados) la Aziza acompañada por dos voluntarias y su padre irán al hospital universitario de Ioannina (a una hora en coche de Filippiada) para empezar a administrarle la primera dosis de este medicamento que esperamos que la cure.Estamos muy contentos porque como decía el grupo punk La Polla Records estamos con la gente, con toda la gente, la buena gente.Muchas gracias, de todo corazón, a todos los que han hecho posible que la bonita Aziza tenga su medicamento. Gracias al laboratorio Sanofi para hacernos llegar el preciado medicamento, en la Farmacia Guitart, por toda la gestión, en MRW Andorra para buscar la manera de hacerlo llegar a Filippiada, en Miquel Bada, por ayuda anónima más importante de todas , en la Gloria Balada Alcoberro en representación de los voluntarios que harán todo lo posible para llevar al Aziza en Ioannina y seguir el caso in situ. Y gracias a mucha buena gente que nos ayuda a hacer más grande esta gran montaña que va creciendo con pequeños granos de arena. Besos a todos

No hay comentarios:

Publicar un comentario